Video

Preduzetništvo-Marketing 

Pokretanje posla 2

Pokretanje posla 1

XI FORUM

 X FORUM

 X FORUM DODELA PRIZNANJA

IX FORUM DEO 1

IX FORUM DEO 2 

Knjiga utisaka 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

 TERME ČATEŽ 

KONFERENCIJA O BEZBEDNOSTI 

VISOKI STANDARDI BEZBEDNOSTI 

http://youtu.be/3MVYMAIz0Xs

 

 

II PROLEĆNI SUSRET MENADŽERA

HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA 2013

 http://www.youtube.com/watch?v=DgEyNhANjvM\

 

 III PROLEĆNI SUSRET MENADŽERA  

HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA


III PROLEČNI SUSRET MENADŽERA 

HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA

XII FORUM MENADŽERA HOTELA

& HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA

 

 


Forumi i seminari

Galerija slika

slika_link

PONUDA UMETNIČKIH SLIKA ZA OPREMANJE VAŠIH OBJEKATA

UČINITE SVOJIM GOSTIMA PRIJATNIJI BORAVAK 

Prijatelji

Baner
Baner
GARDEN PROFESSIONAL
Baner
Uredjenje i održavanje zelenih površina. Opremanje prostora biljkama i njihovo održavanje. Dekoracije svečanosti - poslovni skupovi, venčanja, novogodišnje i druge proslave...
Baner

Designed by:

 

KREIRANJE CENA SOBA

 

 

Kreiranje cena soba, odnosno cene smeštaja u hotelskoj ponudi je veoma važan aspekt poslovanja svakog objekta i preko nje se može postići više željenih rezultata kako u operativnom smislu, tako i u psihološkom kroz kreiranje imidža i statusa hotela. Međutim, svedoci smo da cena može imati i negativne aspekte i takođe se ispoljava kroz iste elemente.

 

Ova tema, ozbiljna koja traži stručne analize, istraživanje tržišta i pre svega određeni cilj, kojim bi se zadovoljile vizije i misije hotela, neretko se menadžmenti hotela veoma nestručno prihvataju i kao rezultat toga jeste ono što danas imamo na turističkoj mapi Beograda i Srbije. Šarolikost ponude cena, u rasponima koje su predvidive i na koju utiče samo kategorija objekta, ne vodeći pri tome računa šta se zapravo za taj novac može dobiti, odnosno da li se zadovoljavaju potrebe klijenata. Većina naših hotelijera smatra da je dovoljno ponudi smeštaj, pri tome ne vodeći računa da li je to ono što zapravo gostima treba, već se smeštajne jedinice opremaju tako da promovišu moć vlasnika. Često se susrećemo sa objektima koji su novi ili renovirani, gde su vlasnici investirali ogroman novac u enterijer sobe, moderne tehnologije u vidu LCD televizora, raznih drugih audio/video opreme, skupih mini barova, dodatnih elektronskih uređaja koji kuvaju kafu, čaj, opreme u kupatilima sa hidromasažnim tuševima a ne retko i hidromasažnim kadama. Sa druge strane, investicija se značajno uvećava željom vlasnika da se svaka soba razlikuje od druge, sa drugačijim dezenima tapeta, podnih obloga, nameštaja, zavesa i tako dalje. Uvek sam se pitao, šta gost ima od činjenice što je svaka soba u hotelu kome će prenoćiti, drugačija, jer on, u najvećem broju slučajeva, to neće moći da iskoristi. A i ako dolazi često u takav objekat, svideće mu se određeni dizajn sobe i ukoliko mu se ta soba ne dodeli na sledećem dolasku, biće nezadovoljan.

 

Kupatila i hidromasažni tuševi su zaista predivni i čovek uživa u njihovom efektu. Ali koliko prosečan gost beogradskih hotela ima vremena da se opusti i preda se čarima hidromasaže, kada prosečno u hotelu boravi dva dana, rano ujutru napušta hotel, jureći na sastanke i pregovore zbog kojih je i došao u naš grad, a uveče se vraća umoran kako od poslovnih obaveza, tako i od obilnih večera koje je njemu u čast organizovalo preduzeće koje je došao da poseti i sklopi određeni posao. Ovde ne želim da govorim o tvrdoći vode koju koristimo, o stvaranju kamenca na tuš glavama i smanjenju efekta hidromasaže već nakon godinu dana eksploatacije.

 

Ono o čemu se najmanje vodi računa, jeste ono što gosti najviše koriste, a to je po nekim istrživanjima koja se odnose na gradske hotele, 70% vremena u sobi gosti provode u krevetu, 20% u kupatilu i samo 10% na ostale aktivnosti u sobi. I sad zamislite kakav efekat ima naša skupo opremljena soba, kada je krevet neudoban, kada je posteljina gruba, kada su jastuci mali i mekani. A onda čovek ustane nenaspavan i umoran, istušira se, želi da se obrije u kupatilu, koje je malo, sa slabim osveteljenjem i peškiri koji su tanki grubi i bez dobre moći upijanja. Takav čovek dođe na recepciju da plati račun i recepcioner mu priloži račun za noćenje u iznosu od 120 evra (ovo je nekakav prosek u beogradskim hotelima kada je u pitanju soba sa francuskim ležajem). Prvo što će mu pasti na pamet jeste da je to visoka cena za loš san, da je proveo više vremena u kupatilu pokušavajući da se obriše nekvalitetnim peškirima, da se nekako obrijao, ali da je na ogledalu u liftu primetio, da je preskočio nekoliko delova baš ispod brade, nosa i da se zagrebao na levom obrazu. Setiće se divnog hotela u Bidimpešti u jednog poznatoh hotelskog lanca, gde je noćenje platio 126 evra, kako je posteljina bila mekana i glatka, kako su peškiri bili neverovatni i koji su jednim dodirom upijali kapljice vode. Setiće se kako je bade mantil bio mekan, lep I funkcionalan i kupio ga je u tom istom hotelu, za uspomenu i rado ga kući nosi, ponosan na sebe I dane kada je sklopio dobar ugovor sa jednom mađarskom kompanijom. Seća se kako je u tu cenu koju je platio u Budimpešti imao i peglanje odela, tako da je ostavio odličan utisak na pregovarače, a ovde mora da čeka 24 sata na oobično peglanje i da pored toga to dodatno plati. E takav čovek će nesretnom recepcioneru prokomentarisati da je cena visoka, našta će mu ovaj odgovoriti, da je to naša cena, da je naš hotel prestižan, da su sve sobe drugačije, da imamo aparat za filter kafu u svakoj sobi, da smo opremljeni najsavremenijim TV, video i ko zna kakvim gedžetima, da u svakoj sobi imamo hidromasažne tuš kabine i tako dalje, kao i to da je cena koju je on imao povlašćena zbog ugovora sa njegovom kompanijom, inače je regularna cena za takvu sobu 165 evra. Čovek se zamisli, pomisli ipak je ovo hotel sa 4 zvezdice, a u Budimpešti je manja cena u hotelu sa 5 zvezdica. Zaključi da je u Srbiji viši životni standard, što se ne vidi na prvi pogled i već počne da sumnja u svoje savetnike, koji su ga uputili u Srbiju na pregovore, kao zemlju velikih potencijala i velikih mogućnosti.

 

Da se vratimo na početak naše priče, kako je moguće da se cene kod nas tako određuju i na osnovu kojih to parametara one imaju taj nivo. Odmah mi upada u oči da večina hotelijera ne koristi svoja stručna akademska znanja, pre svega iz oblasti marketinga, jer bi znali da je cena jedan od osnovnih elemenata marketing miksa. Sa druge strane, trebalo bi da znaju da se u marketing konceptu poslovanja, proizvod kreira prema potrebama klijenata, vodeći pri tome računa da oni budu I ZADOVOLJNI uslugom, a ne samo njeni puki korisnici. Dakle, kreiranje cene mora imati takav pristup, ne zanemarivajući ni nekoliko segmenata kojim se definišu cene kao npr Formiranje cena bazirano na kvalitetu, Formiranje cene na osnovu životnog ciklusa proizvoda, Strategija podele tržišta, Prilagođavanje konkurentnim cenama, Strategija razvoja tržišta, prilagođavanje konkurentnim cenama.

 

Međutim, pre svega, potrebno je utvrditi koliko nas košta jedna soba, odnosno do koje granice možemo spuštati naše cene, a da se ne ugrozi poslovanje. Kao što se određuje cena u segmentu poslovanje sektora Hrane i Pića, moramo znati koliko je trošak po sobi i na osnovu njega se formirati cena. Logično je da hotel koji ima manje troškove, imaće mogučnost i niže cene noćenja, što će praktično od njega napraviti veoma konkurentnim na tržištu, a profitna stopa će biti ista ili čak i veća od onih čija je cena viša, ali sa daleko većim troškovima po sobi.

 

I da ne zaboravim, definicija proizvoda kaže da je to sveukupnost materijalnih i nematerijalnih svojstava uključujući socijalne, psihološke i funkcionalne koristi i zadovoljstva, a cena je tržišna vrednost proizvoda. Dakle, ako govorimo o smeštaju kao proizvodu, ne smemo ga gledati kao cenu koju gost plaća da bi prespavao, već je smeštaj skup svih gore pomenutih svojstava, gde se pre svega u našem poslovanju, to odnosi na OSEĆAJ i VRHUNSKU USLUGU. To praktično treba da znači, na visinu cene smeštaja treba direktno da utiče osećaj i nivo usluge, a ne LCD televizori, kafe aparati, tapete i slično.

 

 

Posetioci

Imamo 40 gostiju na mreži

Prijatelji HT

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
MP International- ugovorni zastupnik i distributer firme Diversey u čijem sastavu se nalazi i proizvođač mašina i hemikalija za održavanje svih vrsta podnih površina TASKI obezbeđuje sredstva za održavanje higijene i usluge u institucionalnoj industriji za hotele, restorane, javne ustanove i servise za profesionalno čišćenje. Smederevska 8 Beograd Tel: 381 11 32 91 757
Baner
Opremanje sportskih objekata i hotela fitness, wellness i sportskom opremom kao i parketima od punog drveta.
Baner
Baner

pejkom

Baner
veštačka trava, atletske staze, mini golf, dečija igrališta, veštački led, plutajuće marine, sportski rekviziti

ab sport

Baner
projektovanje i opremanje enterijera - hotela, restorana, poslovnih prostora, stanova

visan

Baner
Društvo za ekološku i sanitarnu zaštitu "VISAN" d.o.o
Baner
POSLUJTE SA RUSIJOM
Baner
Oglasite se na tržištu Ruske Federacije -predstavite Vaše preduzeće -objavite Vašu ponudu ili potražnju -uspostavite nove poslovne kontakte
Termoenergetik plus d.o.o.
Baner
1. Baždarenje ventila sigurnosti 2. Etaloniranje manometara 3. Ispitivanje gasnih instalacija (gasnih rampi) 4. Ispitivanje posuda pod pritiskom 5. Servis za kotlarnicu 6. Servis gorionika 7. Terenski rad Sertifikat o akreditaciji labaratorije
Baner