Video

Preduzetništvo-Marketing 

Pokretanje posla 2

Pokretanje posla 1

XI FORUM

 X FORUM

 X FORUM DODELA PRIZNANJA

IX FORUM DEO 1

IX FORUM DEO 2 

Knjiga utisaka 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

 TERME ČATEŽ 

KONFERENCIJA O BEZBEDNOSTI 

VISOKI STANDARDI BEZBEDNOSTI 

http://youtu.be/3MVYMAIz0Xs

 

 

II PROLEĆNI SUSRET MENADŽERA

HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA 2013

 http://www.youtube.com/watch?v=DgEyNhANjvM\

 

 III PROLEĆNI SUSRET MENADŽERA  

HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA


III PROLEČNI SUSRET MENADŽERA 

HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA

XII FORUM MENADŽERA HOTELA

& HOTELSKIH DOMAĆINSTAVA

 

 


Forumi i seminari

Galerija slika

slika_link

PONUDA UMETNIČKIH SLIKA ZA OPREMANJE VAŠIH OBJEKATA

UČINITE SVOJIM GOSTIMA PRIJATNIJI BORAVAK 

Prijatelji

Baner
Baner
GARDEN PROFESSIONAL
Baner
Uredjenje i održavanje zelenih površina. Opremanje prostora biljkama i njihovo održavanje. Dekoracije svečanosti - poslovni skupovi, venčanja, novogodišnje i druge proslave...
Baner

Designed by:
PDF Štampa El. pošta

 

U saradnji sa Privrednom komorom Beograda održano je predavanje iz oblasti hotelske prodaje

 

raja komora

  

Edukacija - Hotelska prodaja

U današnjem poslovnom svetu, teško je zamisliti bilo koju granu industrije bez prodaje. Bez prodaje nema ni poslovanja. A da bi proizvod našao put do kupca, neophodno je zadovoljiti mnoge aspekte u procesu rada.

 

Velika zabluda je da hotelski kapaciteti mogu naći put do kupaca, odnosno gostiju, bez razvijene prodaje. Međutim, u našem okruženju, svedoci smo da mali broj hotelskih preduzeća ima razvijenu prodaju, da je prodaja proaktivna i podrazumeva partnerski odnos sa kupcem. A šta zapravo znači razvijena prodaja?

 

Ukratko, pod značenjem razvijene prodaje podrazumevamo onu prodaju koja je nastavak, odnosno produžetak procesa planiranja, martketinškog delovanja, usmeravanja organizacije i kreiranja proizvoda. Opet, sa druge strane, prodaja je polazna osnova u narednoj fazi koja se nastavlja analiziranjem, planiranjem, marketinškim delovanjem, usmeravanjem organizacije i ponovnog kreiranja proizvoda. Kao što vidimo, to je proces koji traje i koji se menja, prateći kretanja na tržištu.

 

Pristupne osnove prodaje su generalno svuda iste, ali se procesi razlikuju u većoj ili manjoj meri, u zavisnosti od mnogih faktora. Kada se govori o hotelima, postoje razlike u odnosu na lokaciju, veličinu objekta, pripadnost objekta određenim skupovima, nivou usluge koji pruža i tako dalje. Da bi se kreirale autohtoni procesi za odgovarajuči hotel, potrebno je hotelsku prodaju posmatrati sa aspetka marketinškog procesa poslovanja.

 

Marketinški koncept poslovanja, zastupljen u hotelskom poslovanju naročito u poslednjih 15 godina, zapravo podrazumeva kreiranje proizvoda na osnovu potreba potrošača, preko integralnog marketinga, gde se ostvaruje dobit upravo zadovoljavanjem potreba tih istih potrošača. Ukoliko hotelska preduzeća ne uspeju da neki od ovih činilaca ispune, neminovno će doći do smanjenja gostiju, a samim tim i rizika poslovanja. Dakle, prodaja najvećim delom učestvuje u ostvarivanju profitabilnosti operacije hotelskog preduzeća. Vidimo da su marketing i prodaja zapravo jedna celina i zato ne treba da nas čudi kada se u uspešnim hotelskim preduzećima odeljenje prodaje naziva „prodaja i marketing“, jer jednostavno jedno bez drugog ne ide.

 

S obzirom da je marketing zadužen za kreiranje proizvoda, onda je logično da u savremenom hotelskom poslovanju, prodaja kreira proizvod i plasira ga ciljnim grupama. Danas postoji mnoštvo kanala distribucije i kao i nekada, preko njih se dolazi do samih klijenata. Ti kanali su danas putem lične prodaje, podsticajne prodaje, public relationa, distribucione prodaje, saradnje sa organizatorima putovanja, allotmenta, GRS i drugo.

 

To svi znamo i veoma često koristimo, ali nesvesno se dešava da zanemarimo druge važne stvari u samoj organizaciji. Pre svega, potrebno je na osnovu biznis plana kreirati plan prodaje i marketinga, koji će nam biti putokaz i smernica da li se hotelsko preduzeće kreće u željenom pravcu ili ne. Prilikom izrade plana prodaje i marketinga neophodno je koristiti sistematične analize, pre svih možda najrasprostranjeniju u našoj sredini, SWOT analizu. Definisanje pravca i usmeravanja hotelskog preduzeća nakon dobijenih rezultata, korišćenjem svih osam principa menadžmenta kvaliteta.

 

Nakon dobijenih jasnih vizija i analiza, potrebno je u okviru organizacije posla delegirati zadatke i ciljeve, ne samo u hotelskoj prodaji već i u okviru celog hotelskog personala, koji su ključni i najvažniji činilac hotelske prodaje. Zaposleni su i deo samog proizvoda i usluga, a sa druge strane i osobe zadužene za samu prodaju i unapređenu prodaju, odnosno up-sell.

 

Shvatamo da orijentacija hotelskog poslovanja mora biti okrenuta ka potrošaču kao polazištu svake poslovne operacije, ne zaboravljajući pri tome na triglav interesa. Kreirati lanac vrednosti u hotelu, portfolio analize korisnika, segmantaciju tržišta, istraživanja, kao i poznavanje satisfakcije potrošača u turizmu. Prodaja mora da se bavi i merenjima, komparacijama i korektivnim akcijama.

 

Hotelski proizvodi su primarno smeštajni kapaciteti, dok sve ostale proizvodi i usluge mogu i moraju biti sekundardni. To prosto definiše hotel kao vrhunski objekat za pružanje usluge smeštaja, dok svi dodatni sadržaji i usluge mogu biti samo dopuna primarne usluge. Tako se i prodaja mora usmeravati, sa primarnim, ali i sekundarnim ciljevima, ne podcenjujući značaj ovih drugih. Jer nije dovoljna samo jedna kvalitetna usluga da se postigne percepcija ukupnog kvaliteta, već je hotelski proizvod onaj koji se kreira na potrebi da se uskladi svaka pojedinačna usluga i infrastrukutura s ukupnim proizvodom i doživljajem gosta. Zato i kažemo da je hotelski proizvod sveukupnost materijalnih i nematerijalnih svojstava uključujući socijalne, psihološke i funkcionalne koristi i zadovoljstva.

 

Prilikom kreiranja proizvoda neophodno je misliti na kvalitet proizvoda, a kvalitet zapravo čine sigurnost, higijena, pristupačnost, nedvosmislenost, autentičnost ponude, sklad sa aktivnostima ljudi i prirodnog okruženja. U hotelijerstvu kvalitetan proizvod podrazumeva i kvalitetnu uslugu, odnosno svaki hotel treba da nađe onaj kvalitet koje traži za određeni proizvod ili uslugu.

 

Pošto se proizvod kreira da bi smo ostvarili dobit, imati na umu da ti proizvodi moraju upravo da budu namenjen gostima i zadovoljavanju njihovih potreba. Svaki od ovih proizvoda možemo podeliti na proizvode krajnje potrošnje, proizvide poslovne potrošnje, kao i na usluge na tržištu poslovne potrošnje. Svaki od navedenih proizvoda mora imati osnovna obeležja, faze uvođenja, rasta, zrelosti i na žalost opadanja ili zasićenja.

 

Kod formiranja cena proizvoda, koristiti miks svih poznatih metoda formiranja cena, dakle, za određene proizvode i usluge kreirati cenu na osnovu cene koštanja, a potom bazirano na kvalitetu, na osnovu životnog ciklusa, strategije podele tržišta, prilagođavanju konkurentskih cena i strategiji razvoja tržišta. Ono što je najvažnije kod određivanja cene jeste poznavanje i pronalaženje pravog odnosa cene i profita.

 

Da bi na kraju uspeli da prodate vaš proizvod, neophodno je prvo razumete i doživite vaš proizvod kao kupac, da ste aktivni i uporni, da prodate prvo sebe pa proizvod, da kupcu nudite ono što on želi da kupi, da kupac stekne utisak da sam kupuje a ne da mu se nešto prodaje, da prepoznate potrebe kupca, radite na up-sellu i da slušate kupca.

 

 

 

 

Posetioci

Imamo 51 gostiju na mreži

Prijatelji HT

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
MP International- ugovorni zastupnik i distributer firme Diversey u čijem sastavu se nalazi i proizvođač mašina i hemikalija za održavanje svih vrsta podnih površina TASKI obezbeđuje sredstva za održavanje higijene i usluge u institucionalnoj industriji za hotele, restorane, javne ustanove i servise za profesionalno čišćenje. Smederevska 8 Beograd Tel: 381 11 32 91 757
Baner
Opremanje sportskih objekata i hotela fitness, wellness i sportskom opremom kao i parketima od punog drveta.
Baner
Baner

pejkom

Baner
veštačka trava, atletske staze, mini golf, dečija igrališta, veštački led, plutajuće marine, sportski rekviziti

ab sport

Baner
projektovanje i opremanje enterijera - hotela, restorana, poslovnih prostora, stanova

visan

Baner
Društvo za ekološku i sanitarnu zaštitu "VISAN" d.o.o
Baner
POSLUJTE SA RUSIJOM
Baner
Oglasite se na tržištu Ruske Federacije -predstavite Vaše preduzeće -objavite Vašu ponudu ili potražnju -uspostavite nove poslovne kontakte
Termoenergetik plus d.o.o.
Baner
1. Baždarenje ventila sigurnosti 2. Etaloniranje manometara 3. Ispitivanje gasnih instalacija (gasnih rampi) 4. Ispitivanje posuda pod pritiskom 5. Servis za kotlarnicu 6. Servis gorionika 7. Terenski rad Sertifikat o akreditaciji labaratorije
Baner